Twingly statistik

lördag 4 april 2009

Angående gårdagen...

Grådisigt idag. Fåglarna håller käften.

Har besökt skattekontoret och skrivit på papper att jag har ambitioner att stanna i Norge ett tag. Möttes inte av några vilda protester från kvinnan bakom disken. Hon brast heller inte ut i sång och överlämnade en complementary lusekofta. Norge håller hårt på känslorna runt min ankomst.

Tredje besöket på IKEA idag: Benno, Billy, Betty, Bröderna Bengtsson och Bruno Bauer. Jag tappar namnen lite här. Bruno Bauer var visst en tysk filosof på 1800-talet som utredde skillnader i gudsuppfattning inom olika kulturer. Jag lärde mig det idag. Känns som ett bra tillskott i kunskapsbanken - det kan komma till användning någon dag.

Vi har hittat ett potentiellt stamställe som går under namnet “La Rustique”. Det ligger så där runt hörnet som man önskar att stamställen ska göra. De serverar en alldeles förträfflig “Rustiquesallad” med parmaskinka och generösa mängder fetaost. Alla som serverar fetaost är en vän till mig. Kaffet var dessutom av yttersta klass. Det kan vara en perkolator inblandad. Jag utesluter inte det.

Har upptäckt en gata i närheten av vår som heter “Sorgenfrigata”. Det är ett vackert namn. Det känns bra att bo i närheten av Sorgenfrigata. Jag promenerade på den igår och passerade en kvinna som såg lite ledsen ut. Det var en märklig upplevelse. Jag bearbetar den fortfarande.

Fortfarande disigt utanför fönstret. Det ligger ett rött skimmer över hustaken från en skylt som jobbar dygnet runt. Det står nåt på den, men jag kan inte se vad härifrån. Nåt norskt är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar