Twingly statistik

lördag 2 november 2013

Rocky IV (på riktigt denna gång)


Tänker ibland att detta skrivande skulle hålla sig bättre vid liv om jag införde några återkommande teman. Något att falla tillbaka på. Något som kanske till och med utvecklar sig. En slags litterär kuvös för denna återfödelse kanske man skulle kunna säga, om man nu vill göra det onödigt bildligt och krångligt för sig, och det vill jag ju gärna.

Jag kan verkligen inte jättemycket om alltför mycket. Jag läste några poäng filmvetenskap en gång i tiden, så jag tänker att en filmdag kan vara på sin plats. Det finns otroligt mycket att skriva om Rocky IV, och det är min övertygelse att det mesta faktiskt bör skrivas.

Jag pluggade media några år i staden Skövde, så jag kan lite om media, och om staden Skövde då. Tillräckligt för att veta att om Skövde var blyerts så ville jag vara världens största suddgummi. Jag tänker att en Skövdedag kanske kan vara på sin plats. En temadag då vi alla sätter av lite tid för att inte uppskatta staden och lufta allt den gör med oss och resten av landet. Ni vet vad jag pratar om.

Jag jobbade ju annars med att titta på TV i sju år så jag kanske borde återkomma lite till det också. En dag för TV, i en gränslöst bred definition. En dag för att finna nya superlativ till Breaking Bad och fråga sig hur många repriseringar 7th Heaven egentligen tål. Det är möjligt att jag bryter ihop någon dag och drar handlingen i The Bold and the Beautiful från 2006-2009, bara för att jobba ut faktumet att jag sett över 1000 avsnitt av den serien. I grova drag: Ridge och Brooke gifte sig, skiljde sig, gifte sig, skiljde sig, Brooke gifte sig med någon annan, sedan gifte hon sig med Ridge igen. I bakgrunden av detta så smeds det ränker och räder, folk svek och låg med varandra i en jämn ström medan andra pratade för sig själva rakt ut i luften. Plot summary complete.

Jag har en utbildning som personlig tränare i baggaget också, så en träningsdag utesluts inte. Jag jobbar nu på att få ihop tillräckligt med utrustning till ett fullt fungerande hemmagym på baksidan. Det är där jag tänker bedriva det mesta av min träning under den kommande vintern. Det kommer bli kallt som fan, men det öppnar för kreativa lösningar. Jag föreställer mig att det kommer se ut exakt så här:
http://www.youtube.com/watch?v=bu00RiPjaa4

Jag kommer behöva en granne med en häst också.

2 kommentarer:

  1. Skövde som stad sög getpung men folket som tillfälligt bosatte sig där var toppklass. ;)

    SvaraRadera
  2. Exakt. Vi gav skitstaden en flyktig stilkänsla i några år. Räknar kallt med att vi får en staty för det om en inte allytför avlägsen framtid.

    SvaraRadera